تندیس جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی رونمایی شد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا در این مراسم كه با حضور حجت الاسلام 'رضا غلامی' رییس سیاستگذاری كنگره، حجت الاسلام 'حمید پارسانیا' و برخی شخصیت های فرهنگی و علمی برگزارشد، از 40 نفر از ارائه كنندگان مقالات علمی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

جوایز اهدا شده در نخستین كنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی به برترین نوآوری ها در عرصه نظریه‌پردازی قلمرو علوم انسانی اسلامی صورت گرفت و هزینه آن بر عهده 37 دستگاهی است كه در برگزاری كنگره مشاركت داشتند و این جایزه در آینده، شاخصی برای ارزیابی متفكرانی است كه در زمینه علوم انسانی اسلامی نظریه‌پردازی كردند.

در این كنگره هشت كمیسیون تخصصی شامل نقد علوم انسانی متداول، نظریه های ممتاز در علوم انسانی- اسلامی، طبقه بندی علوم انسانی- اسلامی، كاربردی سازی علوم انسانی- اسلامی، ارزیابی و آسیب شناسی علوم انسانی- اسلامی، رویكردهای رایج به علوم انسانی- اسلامی در جهان اسلام و پیوندهای بین رشته ای علوم انسانی و علوم طبیعی تشكیل ‌شد.

هدف از برگزاری این كنگره، نگاه و نگرش دینی به بازخوانی و بازتولید علوم انسانی در كشور است تا ضمن ارزیابی آسیب شناسانه از دستاوردهای این حوزه، نقاط قوت ارتقا داده شود و نقاط ضعف نیز برطرف شود.

همچنین مدیران و سیاست گذاران عرصه علوم انسانی پس از برگزاری این كنگره از روند تغییرات و نوآوری های حوزه كاری خود مطلع خواهند شد و یكی از تفاوت های این كنگره با برنامه های مشابه در این حوزه، عنوان این كنگره است كه حكایت از جدیت برای رسیدن به مولفه علوم انسانی - اسلامی دارد.

از میان 635 چكیده مقاله و400 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این كنگره، 30 مقاله برای ارائه به كمیسیون های مربوطه انتخاب شده است.

در كنگره بین المللی علوم انسانی- اسلامی اندیشمندانی از كشورهای مختلف مانند آمریكا، انگلستان، كانادا، هند، مالزی، سنگاپور، تركیه، تانزانیا و لبنان در این كنگره شركت كرده و مقالات خود را ارائه دادند.

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 3088
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: